اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

سید حسن صدوق:

باید با نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در عرصه علم و فناوری میدان را به دشمن ندهیم

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید با نقش‌آفرینی‌های خودمان در عرصۀ علم فناوری اجازه ندهیم میدان به دست دشمن یا افراد ناباب و جاهل بیفتد.

باید با نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در عرصه علم و فناوری میدان را به دشمن ندهیم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، صد و شصت و دومین جلسۀ شورای دانشگاه به ریاست سید حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی،با حضور اعضای شورا برگزار شد.

در این نشست صدوق با اشاره به متفاوت بودن شرایط کشور در سال جدید نسبت به سال قبل با توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی پیش‌آمده، اظهار داشت: همه اذعان داریم که نگرانی و دغدغه‌هایی در سطح جامعه و در بین خانواده‌ها وجود دارد که دانشگاه و دانشجویان نیز از این دغدغه‌ها متأثر هستند. بنابراین وظیفۀ ما امسال مشکل‌تر است زیرا هم جامعه و هم دولت از ما متوقع است. آنچه برای ما ایجاد وظیفه بیشتری می‌کند نگاهداشت و تقویت امید در خودمان و همچنین ایجاد انگیزه و روحیه در دانشجویان، همکاران و کارکنان دانشگاه است.

این رئیس دانشگاه افزود: قبول داریم که کشور ما در یک شرایط سخت و بحرانی قرارداد و عبور از این شرایط، آیندۀ بهتر و افق روشن‌تری برای کشور ما به ارمغان خواهد آورد. کشور ما در یک منطقۀ حساس قرارگرفته و کشورهای زیادی امید بسته‌اند به اینکه جمهوری اسلامی ایران چگونه در این شرایط در مقابل آمریکا ایستادگی خواهد کرد و عبور از این شرایط برای آن‌ها هم ایجاد امید خواهد کرد. بنابراین تلاش ما در مواجهه با شرایط کنونی کشور، یک تلاش ملی، دینی و انسانی است که لازمۀ آن این است که بدون هیچ رخوتی درصحنۀ جدید فعال باشیم. 
صدوق در ادامۀ سخنان خود به مکاتبۀ برخی از دانشجویان با مدیریت دانشگاه اشاره کرد و گفت: اینکه بعضی از اساتید در کلاس به‌جای تشویق و ایجاد انگیزه و روحیه در دانشجویان، نوعی یأس و ناامیدی القا می‌کنند، خلاف اخلاق حرفه‌ای در حوزۀ دانشگاه است. وظیفۀ ما مدیران این است که در جلساتی که در دانشکده‌ها برگزار می‌کنیم این موارد را به همکاران یادآوری کنیم. اگر خودمان دچار خودباختگی و گرفتار دغدغه شده باشیم دیگر انتظاری از ما نیست. رسالت ما در این شرایط  این است که به یکدیگر و به‌کل جامعه امید دهیم و این مسئلۀ مهمی است. 
رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: همانطور که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی فرمودند، ما از دولتمان حمایت می‌کنیم؛ ما همچنان ایستاده‌ایم و از دولت دفاع می‌کنیم و با نقش‌آفرینی‌های خودمان در عرصۀ علم فناوری نمی‌گذاریم میدان به دست دشمن یا افراد ناباب و جاهل بیفتد. 
صدوق تصریح کرد: با توجه به برنامۀ بین‌المللی شدن دانشگاه‎‌های سطح یک، بایستی سفارت‌خانه‌های ما در خارج از کشور همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند که اگر خلاف این باشد، مراتب باید به مراجع مربوط و ازجمله وزارت امور خارجه گزارش شود. 
وی افزود: وظیفۀ ما دانشگاهیان به‌عنوان بخش نخبۀ اجتماع این است که در حوزۀ شخصی و مدیریتی خودمان به این نکات توجه داشته باشیم و به‌خصوص مواظب دانشجویان و مسئلۀ خروج آن‌ها از کشور باشیم. 
انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول